Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
STAROSTWA POWIATOWEGO W OPATOWIE

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
STAROSTWA POWIATOWEGO W OPATOWIE

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Opatowie
Ikona statystyk

2003-06-30
Ikona statystyk

Regulamin organizacyjny

Regulamin Organizacyjny
Starostwa Powiatowego
w Opatowie

został przyjęty uchwałą Nr V/19/99 z dnia 27 stycznia 1999 roku,
zmienionego uchwałą Rady Powiatu:

  1. Nr XVI/81/2000 z dnia 15 marca 2000 roku,
  2. Nr XXVII/129/01 z dnia 21 lutego 2001 roku,
  3. Nr X/44/03 z dnia 25 czerwca 2003 roku.

 

ROZDZIAŁ I

Postanowienia Ogólne

 

 

§ 1

  1. Regulamin organizacyjny Starostwa Powiatu Opatowskiego zwany dalej „Regulaminem” określa strukturę organizacyjną  i zasady działania Starostwa Powiatu Opatowskiego zwanego dalej „Starostwem” oraz zakresy działania Wydziałów.
  2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o wydziałach, należy przez to rozumieć również komórki organizacyjne o innej nazwie.

 

§ 2

Starostwo działa na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 91, poz. 578).
  2. Ustawy z dnia 24 lipca 1998r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej- w związku z reformą ustrojową państwa (Dz. U. Nr 106 poz. 668).
  3. Ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz.U.Nr.133 poz.972).
  4. Statutu Powiatu.
  5. Niniejszego Regulaminu.

 

§ 3

Starostwo jest jednostką budżetową z siedzibą w Opatowie przy pomocy której Zarząd wykonuje zadania powiatu.

 

ROZDZIAŁ II

Zasady kierowania i tryb funkcjonowania Starostwa

 

§ 4

  1. Kierownikiem Starostwa zwierzchnikiem służbowym pracowników Starostwa jest Starosta, będący jednocześnie Przewodniczącym Zarządu Powiatu.
  2. Pracą starostwa kieruje Starosta Powiatu i wykonuje zadania przy pomocy Wicestarosty, członka zarządu, Sekretarza, Skarbnika.
  3. Wicestarosta wykonuje zadania i kompetencje w zakresie określonym przez Starostę. W czasie nieobecności Starosty lub niemożności pełnienia swoich obowiązków służbowych, zadania i kompetencje w zakresie kierowania Starostwem wykonuje Wicestarosta.

                                                           

§ 5

Do zakresu zadań i kompetencji Starosty należy:

  1. Kierowanie bieżącymi sprawami Powiatu.
  2. Reprezentowanie Powiatu.
  3. Podejmowanie czynności należących do kompetencji Zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego.
  4. Podejmowanie działań zapewniających realizację zadań.
  5. Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec pracowników Starostwa, Kierowników Jednostek Organizacyjnych, Straży, Inspekcji i Służb.
  6. Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Starosty ustawami, uchwałami Rady i Zarządu oraz wynikających z postanowień Statutu Powiatu
    i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.
  7. Starosta może upoważnić Wicestarostę lub innych pracowników Starostwa do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.

 

Starosta nadzoruje:

1)      Wydział Finansowy

2)      Zespół Radców Prawnych

3)      Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Mieniem

4)      Wydział Zarządzania Kryzysowego

5)      Powiatowego Rzecznika Konsumentów

6)      Wydział Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego

7)      Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

 

§ 6

Wicestarosta koordynuje i nadzoruje realizację zadań Starosty
 w zakresie
:

1)      Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska,

2)      Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg,

3)      Wydział Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki.

 

§ 61

Członkowie zarządu realizują zadania zlecone przez Starostę.

 

§ 7

Do Sekretarza Powiatu należy:

  1. Sekretarz w imieniu Starosty, sprawuje nadzór nad wykonywaniem bieżących zadań przez komórki organizacyjne Starostwa, w szczególności na terminowym i prawidłowym załatwianiem spraw, przestrzeganiem Regulaminu i instrukcji kancelaryjnej.
  2. Nadzorowanie toku przygotowań projektów uchwał Zarządu oraz prac związanych z organizacją posiedzeń Zarządu.
  3. Koordynowanie prac dotyczących przygotowania i wnoszenia pod obrady projektów uchwał i innych materiałów przedstawionych przez Zarząd.
  4. Ponadto sekretarz zapewnia merytoryczną i techniczno-organizacyjną obsługę posiedzeń organów kolegialnych powiatu  oraz wykonuje inne zadania  w ramach upoważnień udzielonych przez Zarząd i Starostę.

 

§ 8

Sekretarz Powiatu nadzoruje:

1)      Wydział Organizacji i Nadzoru,

2)      Referat Administracyjno-Gospdarczy

 

§ 9

Do zadań Skarbnika Powiatu należy:

  1. Skarbnik jest głównym księgowym budżetu Powiatu.
  2. Zapewnienie realizacji polityki finansowej Powiatu.
  3. Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości.
  4. Nadzorowanie prac związanych z opracowywaniem i realizacją budżetu powiatu i zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonywania.
  5. Zapewnienie sporządzania prawidłowej sprawozdawczości budżetowej.
  6. Skarbnik kontrasygnuje dokumenty dotyczące czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań majątkowych.
  7. Do kontrasygnaty czynności, o których mowa w pkt. 6, Skarbnik może upoważnić inną osobę.
  8. Skarbnik, który odmówił kontrasygnaty, ma jednak obowiązek jej dokonania na pisemne polecenie Starosty, przy równoczesnym powiadomieniu o tym Rady Powiatu i Regionalnej Izby Obrachunkowej.
  9. Sprawowanie nadzoru nad służbami finansowo – księgowymi Starostwa.

 

§ 10

Kierownicy Wydziałów oraz Kierownicy równorzędnych komórek organizacyjnych, każdy w ustalonym zakresie podejmują działania i prowadzą sprawy związane z realizacją zadań i kompetencji Zarządu i Starosty.

 

§ 11

Kierownicy Wydziałów podlegają służbowo Staroście i Wicestaroście. Swoje zadania realizują pod kierunkiem Starosty i Wicestarosty stosownie do dokonanego podziału obowiązków i kompetencji między Starostą, Wicestarostą, Sekretarzem i Skarbnikiem.

 

§ 12

Do obowiązków Kierownika Wydziału należy w szczególności:

  1. Prawidłowe zorganizowanie i kierowanie całokształtem pracy w wydziale.
  2. Ustalanie szczegółowych zakresów zadań dla pracowników wydziału.
  3. Nadzór nad prawidłowym i terminowym wykonywaniem zadań i załatwianych spraw przez pracowników wydziałów.
  4. Nadzór na przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy oraz przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej.
  5. Podejmowanie działań na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników.
  6. Dokonywanie oceny pracowników oraz występowanie z wnioskami osobowymi w ich sprawie (nagradzanie, awansowanie, karanie).
  7. Wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnień Starosty.
  8. Zapewnianie fachowej pomocy i nadzoru na wykonywaniem spraw powierzonych innym organom i jednostkom.

 

 

§ 13

  1. W Wydziałach, w których niniejszy Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Opatowie określa zastępców Kierowników Wydziałów, Kierowników Oddziałów, Kierownicy Wydziałów kierują pracą przy pomocy zastępców.
  2. Zastępców Kierowników Wydziałów powołuje Starosta na wniosek Kierownika Wydziału, określając w porozumieniu z właściwym Kierownikiem Wydziału zakres jego zastępstwa.
  3. W razie udokumentowanej nieobecności Kierownika Wydziału zakres zastępstwa obejmuje wszystkie zadania i kompetencje Kierownika Wydziału.
  4. W Wydziałach, w których nie przewidziano zastępców, zastępstwo pełni indywidualnie upoważniony przez Starostę pracownik Wydziału.

 

§ 14

Pracownicy wydziałów wykonują zadania określone w indywidualnych zakresach zadań i obowiązków, oraz wynikające z poleceń bezpośredniego przełożonego.

 

ROZDZIAŁ III

Struktura Organizacyjna Starostwa

 

§ 15

W skład Starostwa Powiatowego wchodzą następujące Wydziały oraz równorzędne komórki organizacyjne:

  1. Wydział Organizacji i Nadzoru                                                 - symbol Or.
  2. Zespół Radców Prawnych                                                        - symbol P.
  3. Wydział Finansowy                                                                  - symbol Fn.
  4. Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska                                - symbol R.Oś.
  5. Wydział Budownictwa, Zagospodarowania Przestrzennego       - symbol B.
  6. Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Mieniem - symbol G.
  7. Wydział Komunikacji Transportu i Dróg                                   - symbol Km.
  8. Wydział Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki            - symbol OKT.
  9. Wydział Zarządzania Kryzysowego                                           - symbol ZS
  10. Powiatowy Rzecznik Konsumentów                                          -symbol RzK.
  11. Referat Administracyjno – Gospodarczy                                   - symbol AG.
  12.  Pełnomocnik ds. informacji niejawnych o ochrony
    danych osobowych                                                                  - symbol In.
  13. Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności          - symbol PZO

 

 

ROZDZIAŁ IV

Wspólny zakres działania Wydziałów

 

 

§ 16

Wydziały w ramach swojego zakresu działania realizują określone przepisami zadania określone w ustawach szczególnych i aktach wydanych w celu wykonania ustaw.

 

§ 17

  1. Wydziały obowiązane są do wzajemnej współpracy przy wykonywaniu zadań Starostwa jako całości.
  2. Starosta zabezpieczając realizację zadań złożonych wyznacza koordynatora lub Wydział wiodący.
  3. Wydziałem wiodącym – koordynatorem jest wydział, którego zakres działania obejmuje główne zagadnienia lub przeważającą część zadań występujących w przedmiotowej sprawie.

 

§ 18

Wydziały, każdy w zakresie ustalonym niniejszym regulaminem podejmują działania i prowadzą sprawy związane z realizacją zadań i kompetencji Rady, Zarządu i Starosty, a w szczególności:

1)      Organizowanie wykonania zadań określonych przepisami prawa należących
do właściwości Starosty.

2)      Rozpatrywanie interpelacji i wniosków posłów, senatorów, interpelacji składanych przez delegatów na sesjach plenarnych sejmiku, interpelacji i wniosków rad gmin, powiatów, wniosków, postulatów i skarg ludności oraz przygotowania propozycji ich załatwienia.

3)      Przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań, i analiz na sesję Rady, posiedzenia Zarządu, dla potrzeb Starosty oraz Komisji Rady.

4)      Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu.

5)      Współuczestniczenie w opracowywaniu zamierzeń rozwojowych powiatu.

6)      Współudział w opracowywaniu projektu budżetu.

7)      Usprawnianie organizacji, metod i form pracy wydziałów, oraz podejmowanie działań na rzecz usprawnienia pracy starostwa.

8)      Współpraca z jednostkami organizacyjnymi podporządkowanymi Radzie Powiatu, oraz kontrola tych jednostek w zakresie właściwej realizacji powierzonych zadań oraz prawidłowości gospodarowania powierzonym mieniem powiatu i środkami finansowymi.

9)      Bieżąca współpraca między wydziałami w zakresie przekazywania informacji i wydawania opinii.

10)  Współpraca z odpowiednimi służbami w zakresie klęsk żywiołowych.

11)  Realizacja innych zadań wynikających z przepisów prawnych oraz zleconych przez Kierownictwo Starostwa.

 

ROZDZIAŁ V

Zasady podpisywania pism

 

§ 19

Starosta podpisuje:

  1. Wystąpienia, pisma kierowane do naczelnych i centralnych organów administracji rządowej, wojewodów, organów samorządu województwa, organów samorządów powiatowych, kierowników jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży.

- posłów, senatorów i radnych.

  1. Pisma mające ze względu na swój charakter specjalne znaczenie.
  2. Wystąpienia pokontrolne w tym: NIK i prokuratora.
  3. Dokumenty w sprawach osobowych pracowników starostwa.
  4. Wnioski o nadanie odznaczeń państwowych resortowych i regionalnych.
  5. Odpowiedzi na skargi dotyczące dyrektorów wydziałów i pracowników starostwa.
  6. Decyzje administracyjne określone w przepisach szczególnych.

 

§ 20

Wicestarosta podpisuje:

  1. Korespondencje związaną z realizacją zadań i kompetencji określonych przez Starostę.
  2. Pisma i decyzje administracyjne w oparciu o indywidualne pisemne upoważnienie Starosty.
  3. Odpowiedzi na pisma imiennie adresowane.
  4. W czasie nieobecności Starosty dokumenty określone w § 19 podpisuje Wicestarosta.

 

§ 21

  1. Dokumenty przedstawione do podpisu Staroście lub Wicestaroście powinny być parafowane (podpis na kopii pisma).
  2. W sprawach złożonych wymagających współdziałania dwóch lub więcej wydziałów powinny zawierać stwierdzenia o uzgodnieniu stanowisk.
  3. W dokumentach przedstawionych do podpisu a w szczególności w sprawozdaniach, analizach i innych materiałach o zasadniczym znaczeniu powinna być zamieszczona adnotacja:

-         nazwisko i stanowisko pracownika lub pracowników którzy materiał opracowali,

-         nazwisko Kierownika Wydziału, który materiał opracował.

 

§ 22

Kierownicy wydziałów podpisują:

  1. Decyzje w sprawach indywidualnych na podstawie pisemnego upoważnienia.
  2. Pisma w sprawach nie zastrzeżonych dla osób wymienionych wyżej a należących do właściwości Wydziałów.
  3. Podpisują pisma dotyczące urlopów pracowników Wydziałów.
  4. Zastępcy Kierowników Wydziałów mogą podpisywać dokumenty w oparciu o indywidualne upoważnienia Starosty.

 

 

ROZDZIAŁ VI

Organizacja wewnętrzna i zasady działania Wydziałów

 

§ 23

Wydział Organizacji i Nadzoru                                                            - symbol Or.

1.      Wydziałem Organizacji i Nadzoru kieruje Kierownik przy pomocy zastępcy.

2.      W skład Wydziału Organizacji i Nadzoru wchodzą:

1)     stanowisko ds. organizacyjnych                                                  - symbol Or. I

2)     stanowisko ds. kadrowych                                                         - symbol Or. II

3)     stanowisko ds. kontroli i ochrony zdrowia                                  - symbol Or. III

4)     stanowisko ds. obsługi rady                                                        - symbol Or. IV

5)     stanowisko ds. obywatelskich                                                 - symbol Or. V

6)     stanowisko gł. spec. ds. promocji powiatu - Rzecznik prasowy      - symbol Or. VI

7)     stanowisko ds. obsługi sekretariatu                                                - symbol Or. VII

Stanowisko głównego specjalisty ds. promocji powiatu - Rzecznik prasowy merytorycznie podlega Staroście.

 

§ 24

Do zadań Wydziału Organizacji i Nadzoru

należy:

1. W zakresie organizacji:

1)      zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa Powiatowego, warunków jego działania a także organizacji pracy,

2)      opracowanie Statutu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa oraz ich aktualizacja,

3)      zabezpieczania zadań związanych z zatwierdzeniem regulaminów organizacyjnych jednostek organizacyjnych podporządkowanych Staroście oraz ich aktualizacja,

4)      organizowanie posiedzeń, narad Starosty, Wicestarosty oraz zapewnienie obsługi techniczno – biurowej,

5)      inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starosty,

6)      wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,

7)      prowadzenie spraw związanych z wydawaniem upoważnień Starosty dla pracowników starostwa w zakresie załatwiania spraw oraz wydawania decyzji administracyjnych,

8)      prowadzenie zbioru zawartych porozumień spraw powierzonych innym jednostkom,

9)      opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady, Powiatu, Zarządu i Starosty,

10)  przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego,

11)  prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków wpływających do Starosty, przekazywania ich Wydziałom oraz Jednostkom Organizacyjnym do załatwienia wg właściwości,

12)  organizowanie przyjęć interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starosty, Wicestarosty, Sekretarza Powiatu, oraz badanie lub zlecanie badania wyżej wymienionych spraw innym Wydziałom stosownie do dyspozycji Starosty,

13)  kontrola terminowego załatwiania skarg i wniosków, załatwianych przez Wydziały Starostwa, Jednostki Organizacyjne, oraz opracowywanie zbiorczych analiz i sprawozdań,

14)  przekazywanie wg właściwości wniosków i interpelacji posłów, senatorów  i radnych, wniosków i postulatów ludności, oraz kontrola terminowego udzielania odpowiedzi,

15)  kierowanie obiegiem dokumentów i pism kierowanych do Starosty,

16)  prowadzenie obsługi sekretariatu Starosty i Wicestarosty.

 

2. W zakresie spraw kadrowych:

1)      gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń,

2)      prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa, Kierowników Wydziałów, Dyrektorów Jednostek Organizacyjnych,

3)      prowadzenie spraw odznaczeń państwowych i resortowych,

4)      prowadzenie spraw związanych z praktykami studenckimi, podyplomowymi oraz zawodowymi, słuchaczy szkół wyższych, policealnych i średnich,

5)      kontrola przestrzegania dyscypliny pracy,

6)      szkolenie, kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe pracowników Starostwa,

7)      opracowanie do projektu budżetu kalkulacyjnej liczby etatów w dziale 91,

8)      prowadzenie i przechowywanie dokumentów dotyczących zawieranych porozumień przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy,

9)      koordynacja spraw związanych z urlopami pracowniczymi ich ewidencją i wykorzystaniem.

 

3. W zakresie kontroli:

1)      koordynowanie kontroli przeprowadzanych przez wydziały Starostwa w jednostkach organizacyjnych,

2)      analizowanie i przedkładanie Staroście informacji o stopniu wykorzystania materiałów pokontrolnych NIK przez Wydziały Starostwa i Jednostki Organizacyjne.

 

3a. W zakresie ochrony zdrowia:

1)      wykonywanie zadań w zakresie promocji i ochrony zdrowia,

2)      prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształceniem, likwidacją zakładów opieki zdrowotnej,

3)      nadzór nad ZOZ, dla których samorząd powiatowy jest organem założycielskim,

4)      współdziałanie z ZOZ w zakresie spraw związanych z chorobami zakaźnymi,

5)      przygotowanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa,

6)      sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,

7)      współdziałanie z ZOZ w zakresie spraw związanych z przewlekłym leczeniem chorych na gruźlicę,

8)      przygotowanie projektu uchwał o tworzeniu Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej,

9)      współudział w opracowywaniu i aktualizacji planu zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej,

10) współdziałanie w realizacji zadań Inspekcji Sanitarnej.

 

W zakresie obsługi Rady i Zarządu:

1)      zapewnia obsługę administracyjną Rady Powiatu, Komisji Rady i  Zarządu Powiatu.

2)      organizacyjne przygotowanie posiedzeń i narad organów kolegialnych (Rady Powiatu, Komisji stałych i doraźnych powołanych przez Radę) oraz Zarządu Powiatu

3)      opracowywanie protokołów z obrad, ich uchwał i opinii oraz przekazywanie odpowiednim organom do wykonywania,

4)      prowadzenie rejestru:

5)      przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady Powiatu, Zarządu Powiatu wniosków Komisji i interpelacji radnych właściwym Wydziałom oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem,

6)      opracowania w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady okresowych informacji, ocen i analiz z działalności Rady Powiatu i jej organów wewnętrznych,

7)      udzielanie pomocy  radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,

8)      przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów i akt po upływie kadencji.

 

5. W zakresie spraw obywatelskich:

1)      orzekanie w sprawach zmiany imion i nazwisk oraz zasad pisowni polskiej zgodnie z fonetycznym brzmieniem, a także ustalenie brzmienia i pisowni imion i nazwisk,

2)      zawiadamianie o zmianie imienia lub nazwiska właściwych urzędów,

3)      udzielanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę oraz nadzór nad ich przebiegiem,

4)      przyjmowanie do wiadomości informacji o wyniku zbiórki i sposobie zużytkowania zebranych ofiar,

5)      prowadzenie spraw związanych z organizowaniem imprez masowych,

6)      sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń,

7)      organizowanie i przeprowadzenie poboru,

8)      organizowanie akcji kuriersko - posłańczej na terenie powiatu,

9)      organizowanie doręczenia kart powołania i wezwań oraz dokumentacji powszechnego obowiązku obrony,

10)  sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej,

11)  prowadzenie spraw poufnych i tajnych Starostwa.

 

6. W zakresie promocji i rozwoju gospodarczego:

1)      sporządzania opracowań informacyjno-promocyjnych,

-         promowanie Powiatu i gmin należących do Powiatu,

2)      opracowania polityki, strategii i programu rozwoju społeczno-gospodarczego powiatu,

3)      przygotowania merytorycznego spotkań i wizyt zagranicznych,

4)      rozpoznania potrzeb i wdrażania szkoleń służących promocji i rozwojowi gospodarczemu,

5)      opracowania części merytorycznej porozumień o wspólnym wykonaniu przedsięwzięć z podmiotami (samorządowymi) krajowymi i zagranicznymi,

6)      stymulowania rozwoju przedsiębiorczości i likwidacja bezrobocia,

7)      opracowania programów dla potrzeb pozyskania zewnętrznych funduszy pomocowych i grantów,

8)      analizy rynków w obszarze gospodarki publicznej, a w szczególności w obszarze rynku usług świadczonych przez powiat,

9)      koordynowania planów zagospodarowania przestrzennego,

10)  planowania i koordynowania inwestycji finansowanych ze środków powiatu,

11)  współpraca z organizacjami pozarządowymi.

 

7. W zakresie obsługi prasowej:

1)      współdziałanie z przedstawicielami środków masowego przekazu oraz informowanie ich o działalności oraz zamierzeniach Starosty.

2)      organizowanie kontaktów Starosty, Wicestarosty z dziennikarzami, a także udzielanie pomocy w zbieraniu i sporządzaniu informacji.

3)       analiza publikacji prasowych i organizowanie odpowiedniego reagowania na krytykę prasową dotyczącą: działalności Starostwa i jednostek organizacyjnych.”

 

§ 25

Zespół Radców Prawnych                                                                                    - symbol P

 

§ 26

Do zadań Zespołu Radców Prawnych

należy:

  1. Udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych dotyczących:

-         Rady Powiatu,

-         Zarządu Powiatu,

-         Starosty

  1. Opiniowanie projektów aktów prawnych, ustaw rozporządzeń, uchwał i zarządzeń naczelnych oraz centralnych organów administracji państwowej,
  2. Obsługa prawna Rady Powiatu, Starosty i Wydziałów Starostwa,
  3. Nadzór nad stosowaniem przepisów postępowania administracyjnego w Wydziałach Starostwa Powiatowego,
  4. Opiniowanie projektów umów i porozumień,
  5. Wydawanie opinii prawnych dotyczących rozwiązania stosunku pracy,
  6. Wydawanie opinii prawnych dotyczących zawarcia umowy i rozwiązania umowy z kontrahentem zagranicznym,
  7. Wydawanie opinii i parafowanie decyzji w sprawach indywidualnych skomplikowanych pod względem prawnym,
  8. Opiniowanie zawarcia umowy długoterminowej lub nietypowej albo dotyczącej przedmiotu znacznej wartości,
  9. Uczestnictwo w rokowaniach, których celem jest rozwiązanie, zmiana lub wznowienie stosunku prawnego w tym zwłaszcza umów,
  10. Opiniowanie zawarcia umowy w sprawach majątkowych,
  11. Występowanie w charakterze pełnomocnika Starosty w postępowaniu sądowym,
  12. Prowadzenie rejestru i zbioru aktów prawnych nie publikowanych,
  13. Przekazywanie zadań dla Wydziałów wynikających z aktów prawnych nie publikowanych i publikowanych.

 


 

§ 27

Wydział Finansowy                                                                            - symbol Fn.

  1. Wydziałem Finansowym kieruje Skarbnik Powiatu.
  2. W skład Wydziału Finansowego wchodzą:

-         stanowisko ds. planowania, analiz budżetu Powiatu      - symbol Fn I.

-         wieloosobowe stanowisko ds. księgowości

-         budżetu Powiatu i sprawozdawczości                          - symbol Fn II.

-         stanowisko ds. wynagrodzeń                                       - symbol Fn III.

-         stanowisko ds. kontroli finansowo-księgowej              - symbol Fn IV.

-         stanowisko ds. obsługi kasowej                                  - symbol Fn V.

 

§ 28

Do zadań Wydziału Finansowego

należy:

1. W zakresie budżetu:

1)      opracowanie projektu budżetu Powiatu oraz dokonywanie analiz z wykonania budżetu,

2)      opracowanie układu wykonawczego budżetu w podziale na działy, rozdziały, paragrafy klasyfikacji dochodów i wydatków,

3)      przekazywanie jednostkom podległym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków,

4)      nadzorowanie prawidłowości opracowania i zatwierdzenia planów finansowych jednostek organizacyjnych Powiatu,

5)      prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków,

6)      opracowywanie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Powiatu,

 

2. W zakresie finansów i sprawozdawczości:

1)      sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,

2)      prowadzenie ewidencji finansowo – księgowej,

3)      prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków,

4)      prowadzenie analiz dla potrzeb przestrzegania budżetu,

5)      przekazywanie środków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej

6)      przekazywanie dotacji celowych otrzymanych z budżetu Państwa na realizację zadań własnych Powiatu,

7)      przekazywanie dotacji z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek organizacyjnych powiatu,

8)      przekazywanie dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację inwestycji własnych powiatu,

9)      rozliczanie i przekazywanie subwencji oświatowej, drogowej i wyrównawczej dla powiatu.

 

3. W zakresie księgowości:

1)      opracowanie i realizacja planu finansowego,

2)      obsługa finansowo – księgowa zadań określonych w budżetach jednostek,

3)      prowadzenie rachunkowości budżetu Powiatu oraz gospodarki finansowej Powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,

4)      prowadzenie spraw osobowych z zakresu obsługi finansowej (uposażenia, ubezpieczenia, podatki, podróże służbowe),

5)      sporządzanie sprawozdawczości statystycznej,

6)      opracowanie okresowych analiz finansowych,

7)      ewidencja środków trwałych i wyposażenia urzędu,

8)      prowadzenie ewidencji i rozliczeń druków ścisłego zarachowania,

9)      sporządzanie informacji dla Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Finansów,

10)  prowadzenie obsługi kasowej Starostwa,

11)  obsługa Powiatowego Funduszu Gospodarowania Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

12)  gospodarowanie środkami finansowymi Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych i Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych,

13)  współdziałanie z bankami i organami skarbowymi,

14)  opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dot. prowadzenia rachunkowości,

15)  przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,

 

§ 29

Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska                                        - symbol R. Oś.

  1. Wydziałem Rolnictwa i Ochrony Środowiska kieruje Kierownik przy pomocy zastępcy.
  2. W skład Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska wchodzą:

-         stanowisko ds. rolnictwa i gospodarki wodnej                         - symbol R. Oś. I.

-         wieloosobowe stanowisko ds. ochrony środowiska                 - symbol R. Oś. II.

 

§ 30

Do zadań wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska

należy:

1. W zakresie gospodarki wodnej i melioracji:

1)      prowadzenie spraw dotyczących ustalania linii brzegowej dla wód żeglownych i pozostałych oraz przyznawania odszkodowań dla właścicieli gruntów za zajęcie tych gruntów przez wody stanowiące własność Państwa i za szkody związane ze zmianą zagospodarowania gruntów w wyniku ustanowienia strefy lub obszaru ochronnego,

2)      załatwianie spraw związanych z ustalaniem za odszkodowaniem przejścia, przejazdu oraz miejsc przeznaczonych do stałego korzystania z gruntów dla celów dostępu do wody, swobodnego ruchu wzdłuż wód, wykonywania rybactwa i wędkarstwa lub wykonywania robót konserwacyjnych na wodach powierzchniowych oraz przybijania i przymocowywania do brzegów statków i tratew, ustanawiania znaków żeglugowych na wodach żeglownych,

3)      opiniowanie projektów warunków korzystania z wód dorzecza,

4)      uzgadnianie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu oraz projektów budowlanych dla inwestycji z dziedziny gospodarki wodnej mogących pogorszyć stan środowiska i pozostałych inwestycji zlokalizowanych na obszarach objętych ochroną przyrody,

5)      przygotowywanie pozwoleń wodno-prawnych na szczególne korzystanie z wód oraz rozstrzyganie sporów powstałych w związku z wydawaniem tych pozwoleń, łącznie z prowadzeniem egzekucji administracyjnej,

6)      przygotowywanie pozwoleń wodno-prawnych na eksploatację ujęć wód podziemnych oraz urządzeń zabezpieczających wody przed zanieczyszczeniem,

7)      przygotowywanie pozwoleń wodno-prawnych na wykonywanie urządzeń wodnych, które nie służą do szczególnego korzystania z wód,

8)      przygotowywanie propozycji o ograniczeniu prawa własności nieruchomości za odszkodowaniem lub wykupie nieruchomości związanych z wydawaniem pozwoleń wodno-prawnych na szczególne korzystanie z wód,

9)      prowadzenie spraw dotyczących ustalania miejsca wydobycia żwiru, piasku i innych materiałów w ramach powszechnego korzystania z wód,

10)  przygotowywanie decyzji o wykonaniu przez państwowe jednostki organizacyjne koniecznych robót i urządzeń, których wykonanie spowoduje trwałe polepszenie stosunków wodnych na gruncie,

11)  organizowanie, kierowanie i koordynowanie akcjami zwalczającymi klęski żywiołowe oraz nakładanie obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych w przypadku niewystarczających środków będących w dyspozycji Starosty dla zwalczania tych klęsk,

12)  prowadzenie akcji prewencyjnej na terenach zagrożonych powodzią,

13)  wydawanie pozwoleń wodno-prawnych na wykonanie obiektów budowlanych w terenach zalewowych,

14)  przygotowywanie nakazów przywrócenia do stanu poprzedniego w przypadku stwierdzenia czynności, które mogą utrudnić ochronę przed powodzią,

15)  określenie nie obwałowanych terenów narażonych na niebezpieczeństwo powodzi,

16)  przygotowywanie zwolnień od zakazów obowiązujących na obszarach narażonych na niebezpieczeństwo powodzi,

17)  przygotowywanie decyzji nakazujących rozbiórkę urządzeń wodnych wykonanych bez pozwolenia wodno-prawnego,

18)  wykonywanie czynności związanych z ustanawianiem stref ochronnych źródeł oraz ujęć wody,

19)  przygotowywanie decyzji zobowiązującej do wykonania oceny oddziaływania dla obiektów związanych z gospodarką wodną zaliczonych do inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska,

20)  opiniowanie wniosków o dofinansowanie ze Środków Narodowego Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na realizację inwestycji dotyczących gospodarki wodnej (z wyłączeniem inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska) w zakresie przewidywanych efektów ekologicznych ,

21)  uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zgodności z przepisami szczególnymi dotyczącymi gospodarki wodnej,

22)  prowadzenie spraw związanych z ustalaniem o wysokości partycypacji
w kosztach utrzymania wód lub urządzeń wodnych, przez podmioty które poprzez wprowadzanie ścieków przyczyniają się do wzrostu kosztów utrzymania tych wód i urządzeń,

23)  przygotowanie decyzji o wykonaniu na koszt Państwa – za zwrotem części kosztów – urządzeń melioracji wodnych szczegółowych,

24)  prowadzenie spraw dotyczących ustalania wysokości opłat za wykonanie
na koszt Państwa urządzenia melioracji wodnych szczegółowych oraz przyjmowanie na własność Państwa odpowiedniej części tych gruntów zamiast opłaty melioracyjnej,

25)  załatwienie spraw związanych z przyznawaniem odszkodowań poszkodowanym w związku z realizacją inwestycji melioracyjnych na koszt Państwa,

26)  przygotowanie decyzji w sprawach tworzenia i likwidacji spółek wodnych,

27)  nadzór i kontrola nad działalnością spółek wodnych i ich związków,

28)  przygotowywanie decyzji w sprawach ustalania lub podwyższania składek
na rzecz utrzymania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych.

 


 

2. W zakresie gospodarki leśnej:

1)      przygotowywanie decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, gdy wystąpią w nich organizmy w stopniu grożącym trwałości tych lasów,

2)      prowadzenie spraw dotyczących przyznania środków z budżetu państwa
na finansowanie kosztów przebudowy lub odnowienia drzewostanu lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, w których wystąpiły szkody spowodowane pyłami lub gazami przemysłowymi bez możliwości ustalenia winnego, względnie szkody spowodowane klęskami żywiołowymi,

3)      wykonywanie czynności związanych ze zmianą lasu na użytek rolny
 w odniesieniu do lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,

4)      przygotowanie propozycji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,

5)      zabezpieczenie cechowania drewna pozyskiwanego w lasach
nie stanowiących własności Skarbu Państwa,

6)      składanie do Wojewody wniosków o uznanie lasu za ochronny,

7)      przygotowywanie propozycji zadań gospodarczych dla właścicieli lasów nie posiadających planów urządzenia lasów,

8)      zlecanie wykonania planów urządzenia lasów należących do osób fizycznych i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu,

9)      kontrolowanie wykonania zadań określonych w planach urządzenia lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,

10)  przygotowywanie decyzji na pozyskiwanie drewna niezgodnie z planem urządzenia lasu, w przypadkach losowych na wniosek właściciela lasu,

 

3. W zakresie prawa łowieckiego:

1)      przygotowywanie decyzji zezwoleń w szczególnych przypadkach
na odstępstwa od zakazu płoszenia, chwytania, przetrzymywania zwierzyny,

2)      przygotowywanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów rasowych lub ich mieszańców,

3)      prowadzenie spraw związanych z wydzierżawieniem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego,

4)      przygotowywanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny
w przypadkach zagrożenia prawidłowego funkcjonowania populacji zwierzyny łownej,

 

4. W zakresie rybactwa śródlądowego:

1)      wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,

2)      przygotowywanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej nie zaliczanej do śródlądowych wód żeglownych,

3)      wyrażanie zgody na ustawianie sieciowych narzędzi połowowych
na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym
lub bezpośrednim jego sąsiedztwie,

4)      rejestracja sprzętu pływającego służącego do połowu ryb,

5)      przygotowywanie wniosku o powołanie Społecznej Straży Rybackiej,

 

5. W zakresie gospodarki odpadami:

1)      przygotowywanie zezwoleń na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych
lub odpadów innych niż niebezpieczne w ilości powyżej jednego tysiąca ton rocznie z wyłączeniem odpadów komunalnych i odpadów wytwarzanych
w obiektach zaliczanych do inwestycji szczególnie szkodliwych
dla środowiska i zdrowia ludzi,

2)      przygotowywanie zezwoleń na usuwanie odpadów niebezpiecznych
dla środowiska  (transport, unieszkodliwianie, wykorzystywanie)
 z wyłączeniem odpadów wytwarzanych w obiektach zaliczanych
do inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi,

3)      przygotowywanie zezwoleń na składowanie odpadów niebezpiecznych
na wydzielonych terenach innych składowisk,

4)      przygotowywanie decyzji nakładającej dodatkowe obowiązki związane
z odpadami niebezpiecznymi po zasięgnięciu opinii Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, jeżeli wymagają tego względy ochrony życia
lub zdrowia ludzi oraz ochrony środowiska,

5)      przygotowywanie decyzji zobowiązującej do wykonania oceny oddziaływania dla obiektów związanych z unieszkodliwianiem odpadów zaliczanych do inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska,

 

6. W zakresie ochrony powietrza:

1)      przygotowywanie decyzji ustalających rodzaje i ilości substancji zanieczyszczających dopuszczalnych do wprowadzenia do powietrza atmosferycznego dla jednostek organizacyjnych z wyłączeniem obiektów zaliczanych do inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska oraz wymienionych w art. 30 ust. 4 ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska (t. j. Dz. U. Nr 49, poz. 196 z póź. zm.),

2)      kontrola przestrzegania przepisów ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska oraz warunków ochrony powietrza określonych w decyzjach
o dopuszczalnej wielkości emisji zanieczyszczeń łącznie z kontrolą stanu technicznego urządzeń zabezpieczających,

3)      przygotowywanie decyzji nakładających na jednostkę organizacyjną dodatkowych obowiązków wynikających z potrzeb ochrony powietrza,

4)      przygotowywanie decyzji zobowiązujących jednostki organizacyjne
(z wyłączeniem obiektów zaliczanych do inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska) do prowadzenia emisji zanieczyszczeń
i pomiarów stężeń substancji zanieczyszczających które przekraczają dopuszczalne normy,

5)      prowadzenie publicznie dostępnego rejestru decyzji o rodzajach i ilości substancji zanieczyszczających dopuszczonych do wprowadzenia
do powietrza,

6)      współdziałanie z Wojewodą w sprawie określenia alarmowych poziomów stężeń zanieczyszczeń dla terenu województwa lub jego części w drodze rozporządzenia, na wspólny wniosek Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego i Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska,

 

7. W zakresie ochrony środowiska przed hałasem:

1)      dokonywanie oceny warunków akustycznych w oparciu o pomiary poziomu hałasu w środowisku,

2)      przygotowywanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu przenikającego do środowiska z wyłączeniem obiektów zaliczanych
do inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi,

3)      przygotowywanie decyzji określających zakres i sposób wykonania obowiązków mających na celu usunięcie przyczyn nadmiernej emisji hałasu przenikającego do środowiska,

 

8. W zakresie ochrony przyrody:

1)      popularyzowanie ochrony przyrody w społeczeństwie,

2)      prowadzenie rejestru pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo-krajobrazowych,

3)      opiniowanie zmian przeznaczenia terenów na których znajduje się starodrzew,

4)      sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystania jej zasobów,

5)      przygotowywanie decyzji o nadaniu osobom fizycznym uprawnień społecznych opiekunów przyrody,

 

9. W zakresie geologii:

1)      udzielenie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych.

2)      zobowiązanie do przedstawienia danych określających stan prawny nieruchomości objętych wpływami zamierzonej działalności.

3)      przeniesienie koncesji, za zgodą przedsiębiorcy na rzecz innego podmiotu.

4)      odmawianie udzielenia koncesji.

5)      cofanie koncesji w razie ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy.

6)      zezwolenie, w drodze decyzji na zmianę kryteriów bilansowości.

7)      zmienianie koncesji bez odszkodowania.

8)      udzielanie zgody na przekwalifikowanie geologicznych zasobów bilansowych.

9)      zobowiązanie, w drodze decyzji, do wykonania obmiaru wyrobisk.

10)  zobowiązanie, w drodze decyzji, wysokości należnej opłaty eksploatacyjnej.

11)  ustalenie, w drodze decyzji, opłaty eksploatacyjnej w razie wydobywania kopaliny bez wymaganej koncesji lub z rażącym naruszeniem jej warunków.

12)  wstrzymanie działalności zakładu (brak koncesji).

13)  uzgadnianie wniosków projektowych i koncesyjnych z organami samorządu terytorialnego.

14)  uzgadnianie granic obszarów i terenów górniczych z Prezesem Wyższego Urzędu Górniczego.

15)  współdziałanie z Rejestrem Obszarów Górniczych.

16)  prowadzenie archiwum geologicznego.

10. W zakresie tworzenia obszarów ograniczonego użytkowania:

1)      przygotowywanie materiałów dla utworzenia w drodze uchwały Rady Powiatu obszarów ograniczonego użytkowania dla oczyszczalni ścieków, składowisk odpadów komunalnych, tras komunikacyjnych, kompostowni, linii i stacji elektroenergetycznych oraz obiektów radiokomunikacyjnych, radionawigacyjnych i radiolokacyjnych zaliczonych do inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska.

 

11. W zakresie organizacji hodowli i rozrodu zwierząt gospodarskich:

1)      prowadzenie spraw związanych z dopuszczeniem reproduktora do rozrodu naturalnego na czas określony.

 

12. W zakresie Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska:

1)      przygotowywanie projektu zestawienia przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska.

 


 

13. Inne zadania Wydziału wynikające z różnych ustaw:

1)      uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zgodności z przepisami szczególnymi,

2)      opiniowanie projektu planu zagospodarowania przestrzennego Województwa w zakresie zgodności z przepisami szczególnymi,

3)      kontrola przestrzegania przepisów stosowanych w Wydziale,

4)      przygotowywanie decyzji zobowiązującej do wykonania oceny oddziaływania inwestycji lub obiektu budowlanego albo zespołu obiektów na środowisko,

5)      przygotowywanie programów zrównoważonego rozwoju w ochronie środowiska wynikających z polityki ekologicznej Państwa.

 

§ 31

Wydział Budownictwa, Zagospodarowania Przestrzennego                     - symbol B.

  1. Wydziałem Budownictwa, Zagospodarowania Przestrzennego kieruje Kierownik.
  2. W skład wydziału wchodzą:

1)     Wieloosobowe stanowiska ds. budownictwa                         - symbol B.I.

 

§ 32

Do zadań Wydziału Budownictwa, Zagospodarowania Przestrzennego

należy:

  1. Realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru urbanistyczno-budowlanego w zakresie zgodności zagospodarowania terenu z ustaleniami wynikającymi z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska.
  2. Realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru techniczno-budowlanego w zakresie zapewnienia warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w projektach i przy wykonywaniu robót budowlanych.
  3. Wykonywanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli
     w zakresie:

1)      zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami sztuki budowlanej,

2)      właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie,

3)      wprowadzania do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,

  1. Wydawanie postanowień w sprawie odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych,
  2. Wydawanie pozwoleń na budowę i rozbiórkę,
  3. Ustanowienie inspektora nadzoru w decyzji o pozwoleniu na budowę,
  4. Przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy,
  5. Zgłaszanie sprzeciwów w sprawach zgłoszeń
  6. Przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce obiektów budowlanych,
  7. Nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę,
  8. Przygotowywanie odrębnej decyzji zatwierdzającej projekt budowlany,
  9. Sprawdzanie dokumentów załączonych do wniosków o pozwolenie na budowę,
  10. Nakładanie obowiązku uzupełnienia i korekty projektu budowlanego,
  11. Przygotowywanie decyzji o odmowie zatwierdzenia projektu budowlanego
    i udzielenia pozwolenia na budowę,
  12. Przygotowywanie decyzji o wygaśnięciu pozwolenia na budowę,
  13. Prowadzenie rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę,
  14. Przenoszenie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innych osób,
  15. Nakładanie obowiązku inwentaryzacji geodezyjnej dla obiektów wymagających zgłoszenia,
  16. Przyjmowanie zawiadomień o zmianie osób funkcyjnych na budowie,
  17. Przygotowywanie decyzji wejścia na teren sąsiada,
  18. Przyjmowanie zgłoszenia o zakończeniu budowy i wydawanie decyzji
    o sprzeciwie użytkowania,
  19. Wydawanie pozwolenia na użytkowanie obiektów budowlanych,
  20. Wydawanie pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
  21. Przygotowywanie decyzji o nakazie przywrócenia poprzedniego sposobu użytkowania,
  22. Nadzór nad przestrzeganiem prawa budowlanego i przygotowywanie decyzji administracyjnych,
  23. Prowadzenie ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych,
  24. Kontrola posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne
    w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji,
  25. Kontrola budów i obiektów budowlanych,
  26. Wydawanie postanowień w sprawie nakazu ekspertyz technicznych,
  27. Przekazywanie organom nadzoru budowlanego kopii decyzji, postanowień
    i zgłoszeń, a także zawiadomienie ich o nieprawidłowościach przy wykonaniu robót budowlanych,
  28. Uczestnictwo w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych z nadzorem budowlanym oraz udostępnienie mu dokumentacji obiektów budowlanych,
  29. Udział w analizie zagospodarowania przestrzennego odnoszącego się
    do powiatu,
  30. Wydawanie zaświadczeń o wydzieleniu samodzielnych lokali mieszkalnych
    lub użytkowych,
  31. Wydawanie zaświadczeń potwierdzających powierzchnie użytkową oraz wyposażenie techniczne mieszkań i domów,
  32. Poświadczenie wielkości udziału infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu,
  33. Uzgadnianie rozwiązań projektowych obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych w zakresie: linii zabudowy, elewacji obiektów budowlanych
    od strony miejsc publicznych, uzbrojenia technicznego infrastruktury budowlanej wyprowadzanej poza granice terenu zamkniętego.
  34. Wyrażanie opinii dot. projektów planów przestrzennego zagospodarowania województwa,
  35. Poświadczanie oświadczeń zamawiającego wykonanie robót dotyczących infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu dla celów podatku VAT.

 

§ 33

Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Mieniem                    - symbol G.

  1. Wydziałem Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Mieniem kieruje Kierownik przy pomocy Kierowników Referatów.
  2. W skład Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Mieniem wchodzą:

-         Referat Katastru i Nieruchomości                                          - symbol GI

-         Referat Gospodarki Mieniem                                                - symbol GII

-         Zespół Uzgodnień Dokumentacji Projektowej                       - symbol GIII

-         Ośrodek Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznej            - symbol GIV

 

§ 34

Do zadań Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Mieniem

należy:

1. W zakresie geodezji, kartografii i gospodarki gruntami rolnymi i leśnymi:

1)      prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

2)      koordynowanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci i uzbrojenia terenów,

3)      prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,

4)      zakładanie osnów szczegółowych,

5)      zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,

6)      prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie
i prowadzenie map i tabeli taksacyjnych dotyczących nieruchomości,

7)      prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych grawimetrycznych i magnetycznych,

8)      prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,

9)      prowadzenie ewidencji gruntów:

-         zakładanie ewidencji gruntów,

-         modernizacja ewidencji gruntów,

-         gromadzenie i aktualizacja danych o gleboznawczej klasyfikacji gruntów,

-         wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków
na podstawie prawomocnych decyzji administracyjnych orzeczeń sądowych i aktów notarialnych,

-         przeprowadzenie postępowania ewidencyjnego,

-         zarządzanie systemem informatycznym i utrzymanie jego gotowości
do przekazywania danych,

-         archiwizacja danych,

10)  wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego,

11)  zapewnienie gminom nieodpłatnego bezpośredniego dostępu do bazy danych, objętych ewidencją gruntów i budynków,

12)  sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,

13)  przedkładanie Radzie do zatwierdzania rocznego projektu planu oraz sprawozdania z wykonywania zadań gospodarowania Powiatowym Funduszem Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,

14)  prowadzenie spraw związanych z nakładaniem kary grzywny na osoby
nie przestrzegające przepisów Prawa geodezyjnego i kartograficznego,

15)  prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem gruntów rolnych
z produkcji,

16)  przygotowywanie decyzji nakładającej obowiązek zdjęcia próchniczej warstwy gleby oraz jej wykorzystania,

17)  prowadzenie spraw związanych z nakazaniem właścicielowi gruntów zalesienia, zadrzewienia, zakrzewienia lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją,

18)  przygotowywanie decyzji nakładającej na osobę powodującą utratę
lub ograniczenie wartości użytkowej gruntów obowiązku ich rekultywacji,

19)  przeprowadzenie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,

20)  prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat
w razie stwierdzenia wyłączenia gruntów z produkcji nie zgodnie
z przepisami ustawy lub bez decyzji zezwalającej na wyłączenie,

21)  prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie,

22)  prowadzenie okresowych badań poziomu skażenia gleb i roślin na skutek działalności zakładów przemysłowych,

23)  prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,

24)  ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie,

25)  ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie,

26)  przygotowywanie decyzji zatwierdzających uproszczone plany zagospodarowania gruntów leśnych, lasów i nieużytków przeznaczonych
do zalesienia opracowanych przez organy wspólnoty gruntowej.

 

2. W zakresie gospodarki nieruchomościami powiatu i Skarbu Państwa:

1)      tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,

2)      prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,

3)      prowadzenie spraw związanych z ustaleniem  sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych,

4)      naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,

5)      opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa dokonywanych z urzędu,

6)      prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego,

7)      przygotowywanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie
na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych
do korzystania z tych przewodów i urządzeń jeżeli właściciel
lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody,

8)      przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej
na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty
nie wyraził na to zgody,

9)      przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości
w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody,

10)  prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości zamiennej oraz o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu,

11)  zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności,

12)  prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomościami,

13)  podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych,

14)  zaliczenie wartości mienia nieruchomego pozostawionego zagranicą
na pokrycie opłat za użytkowanie wieczyste lub ceny sprzedaży działki budowlanej i położonych na niej budynków lub lokali stanowiących własność Skarbu Państwa osobom, które w związku z wojną rozpoczętą 
w 1939 roku pozostawiły nieruchomości na terenach nie wchodzących
w skład obecnego obszaru państwa,

15)  składanie wniosków i wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przyjętych na cele reformy rolne,

16)  przygotowywanie decyzji związanych z wyrażaniem zgody na nadanie resztówki,

17)  prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości,

18)  prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazaniem Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych
w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe,

19)  prowadzenie spraw związanych ze stwierdzeniem o wygaśnięciu dotychczasowych decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom, osobom fizycznym, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym oraz o przekazaniu tego mienia do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa,

20)  prowadzenie spraw dotyczących nieodpłatnego przekazania Lasom Państwowym gruntów wchodzących w skład zasobu przeznaczonych
do zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

21)  występowanie do Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa o przekazanie nieodpłatnie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych,

22)  przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności,

23)  prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem
na własność działki gruntu pod budynkami osobie która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę,

24)  prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państw
bez pierwszej opłaty rocznej,

25)  przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzi organów wojskowych, uznanej za zbędną na cele obronności i bezpieczeństwa państwa,

26)  prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa
na zakwaterowanie przejściowe,

27)  występowanie z wnioskiem do sądu o stwierdzenie nieważności nabywcy nieruchomości przez cudzoziemców w przypadku niezgodności
z obowiązującym prawem,

28)  przekazywanie gruntów Skarbu Państwa nieodpłatnie lub ich sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste na rzecz kościołów różnych wyznań.

 

3. W zakresie uzgodnień:

1)      przy pomocy powołanego Zespołu dokonuje kompleksowych uzgodnień dokumentacji nowo budowanych lub przebudowywanych urządzeń objętych ewidencją sieci uzbrojenia terenu w formie opinii stanowisk właściwych organów administracji oraz jednostek i instytucji zarządzających sieciami w zakresie usytuowania sieci uzbrojenia terenu oraz obiektów budowlanych, celem bezkolizyjnego ich sytuowania
w terenie.

 

§ 35

Wydział Komunikacji Transportu i Dróg                                               - symbol Km.

  1. Wydziałem Komunikacji Transportu i Dróg kieruje Kierownik.
  2. W skład Wydziału Komunikacji Transportu i Dróg wchodzą:

-         wieloosobowe stanowisko ds. ewidencji i rejestracji pojazdów - symbol Km. I.

-         wieloosobowe stanowisko ds. wydawania uprawnień
do kierowania pojazdami                                                          - symbol Km. II.

-         stanowisko ds. transportu i dróg                                               - symbol Km. III

-         Referat Komunikacji Delegatura w Ożarowie obejmującym
swym zasięgiem gminę Ożarów i Tarłów                                   - symbol Km. IV

 

§ 36

Do zadań Wydziału Komunikacji Transport i Dróg

należy:

1. W zakresie ruchu drogowego:

1)      prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem dowodów i tablic rejestracyjnych,

2)      prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów,  wydawanie pozwoleń czasowych oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych z wyjątkiem przypadku wywozu pojazdu za granicę,

3)      przyjmowanie pozwoleń czasowych i tablic rejestracyjnych po upływie terminu czasowej rejestracji,

4)      wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym zastrzeżeń o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa,
od których zależy używanie pojazdu,

5)      dokonywanie wpisów w karcie pojazdu lub zbyciu pojazdu oraz zmian danych w dowodzie rejestracyjnym,

6)      wyrejestrowanie pojazdów w przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu, kradzieży pojazdu, wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicę,

7)      kierowanie pojazdów do dodatkowego badania technicznego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu
lub narusza wymagania ochrony środowiska,

8)      sprawdzanie znajomości topografii przez osoby kierujące taksówką osobową,

9)      wydawanie świadectw kwalifikacji potwierdzających spełnienie dodatkowych wymagań osobom wymienionym w ustawie,

10)  określanie miejsca egzaminu państwowego na prawo jazdy kategorii T,

11)  przygotowanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji
do      kierowania pojazdem,

12)  przygotowanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego   pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia,

13)  przyjmowanie od Policji oraz jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),

14)  zwracanie dowodu rejestracyjnego(pozwolenia czasowego) po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie,

15)  przyjmowanie od Policji zatrzymanego prawa jazdy,

16)  przyjmowanie zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuratora, sąd, przewodniczącego kolegium do spraw wykroczeń, właściwego przełożonego,

17)  przygotowanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,

18)  przygotowanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia
do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie,

19)  prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdów o wymiarach lub masie większych od dopuszczalnych,

20)  prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny,

21)  wprowadzanie zakazu pędzenia zwierząt na drogach,

22)  przyjmowanie zgłoszeń od właścicieli pojazdów samochodowych, ciągników rolniczych, motorowerów i przyczep nie zarejestrowanych
w ciągu 30 dni od dnia ich nabycia w celu wprowadzenia do ewidencji,

23)  wydawanie międzynarodowych praw jazdy,

24)  wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,

25)  przyjmowanie od kierowców zawiadomień i  dokonywanie wpisów
w prawach jazdy o zmianie miejsca zamieszkania,

26)  przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zgubieniu prawa jazdy
i wydawanie wtórników prawa jazdy, przyjmowanie wtórników praw jazdy w przypadku odnalezienia oryginału,

27)  wprowadzenie obowiązku wyposażenia pojazdów zaprzęgowych
w hamulec,

28)  wydawanie kart pojazdów dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy i tam zarejestrowanych,

29)  wydawanie upoważnień do przeprowadzania badań technicznych dla stacji kontroli pojazdów,

30)  przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów,

31)  wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych,

32)  wydawanie zezwoleń dla jednostek prowadzących szkolenia dla osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,

33)  dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorom,

34)  prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad szkoleniem instruktorów,

35)  wydawanie legitymacji osobom niepełnosprawnym mającymi trudności w poruszaniu się.

 

2. W zakresie kolei i prawa przewozowego:

1)      prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,

2)      koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej,

3)      ograniczenie obowiązku przewozu ze względu na potrzeby obronności
lub bezpieczeństwa państwa bądź w wypadku klęski żywiołowej,

4)      wyrażenie zgody i określenie warunków ograniczenia obowiązków przewozu przez przewoźnika,

5)      nakładanie na przewoźnika obowiązku zawarcia umowy o wykonaniu zadania przewozowego, gdy jest niezbędne z uwagi na obronność
lub bezpieczeństwo państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej,

6)      określenie przepisów porządkowych związanych z przewozem osób
i bagażu poszczególnymi rodzajami środków transportu,

7)      prowadzenie spraw związanych w wydawaniem przepisów porządkowych w zakresie koordynacji rozkładów jazdy,

8)      prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na krajowy zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi nie będącymi taksówkami w skali Powiatu lub Powiatu sąsiadującego z Powiatem właściwym dla siedziby przedsiębiorcy,

9)      uzgadnianie zezwoleń na prowadzenie regularnych przewozów na linii komunikacyjnej obejmującej Powiaty lub województwa sąsiadujące,

10)  przygotowanie decyzji przenoszących uprawnienia wynikające
z zezwolenia w razie:

-         śmierci osoby fizycznej posiadającej zezwolenie i wstąpienie na jej miejsce spadkobiercy, w tym również osoby fizycznej będącej wspólnikiem spółki cywilnej, spółki jawnej lub spółki komandytowej,

-         połączenia, podziału lub przekształcenia, zgodnie z odrębnymi przepisami, przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie,

-         przejęcia w całości lub w części działalności w zakresie krajowego zarobkowego przewozu osób lub innego przedsiębiorcę,

11)  opiniowanie wniosków o likwidację linii kolejowej, na której zawieszono przewozy,

12)  przygotowywanie decyzji o usunięciu drzew lub krzewów w pasie drogowym,

13)  nieodpłatne przyjmowanie zbędnego mienia PKP,

14)  opiniowanie projektu likwidacji linii kolejowych lub ich części,

15)  opiniowanie wniosku o udzielenie wskazań lokalizacyjnych,

16)  współdziałanie z organami powołanymi do przeprowadzenia poszukiwań
i organizowanie akcji ratowniczej zaginięcia lub innego wypadku statku powietrznego, zagrożenia bezpieczeństwa powietrznego, albo przymusowego lądowania statku poza lotniskiem a także organami powołanymi do przeprowadzenia badań okoliczności i przyczyn wypadków lotniczych oraz brania udziału w akcji zapobiegawczej na wezwanie organów ruchu lotniczego w razie zagrożenia statku powietrznego.

 

§ 37

Wydział Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki - symbol OKT.

  1. Wydziałem Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki kieruje Kierownik.
  2. W skład Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki wchodzą:

-         stanowisko ds. oświaty                                                            - symbol OKT. I.

-         stanowisko ds. upowszechniania kultury,
kultury fizycznej i turystyki                                                        - symbol OKT. II.

 

§ 38

Do zadań Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki

należy:

1. W zakresie oświaty:

1)      realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół podstawowych specjalnych, szkół ponadpodstawowych , szkół sportowych i mistrzostwa sportowego, placówek oświatowo-wychowawczych, placówek opiekuńczo – wychowawczych
i resocjalizacyjnych, poradni psychologiczno-pedagogicznych,

2)      zapewnianie kształcenia, wychowania i opieki w szkołach,

3)      kontrola przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących organizacji pracy pracowników i uczniów,

4)      przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadgminnych,

5)      prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru
nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych
i administracyjnych,

6)      kontrola prawidłowości dysponowania przyznanymi szkole lub placówce środkami budżetowymi oraz gospodarowania mieniem,

7)      przygotowanie, powoływanie i udział w komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora szkoły lub placówki i prowadzenie sekretariatu prac komisji,

8)      prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowiska dyrektorowi szkoły lub placówki,

9)      prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowiska dyrektora
po zasięgnięciu opinii rady szkoły lub placówki i rady pedagogicznej, jeżeli do konkursu nie zgłosi się żaden kandydat albo w wyniku konkursu
nie wyłoniono kandydata,

10)  opiniowanie powierzenia lub odwołania przez dyrektora szkoły
ze stanowiska wicedyrektora lub osoby z innego stanowiska kierowniczego,

11)  przygotowywanie propozycji składu rady oświatowej działającej przy Radzie  Powiatu,

12)  przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną lub fizyczną,

13)  opiniowanie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły – prowadzonej przez inną osobę prawną lub osobę fizyczną,

14)  określenie zasad gospodarki finansowej szkół publicznych,

15)  tworzenie funduszu nagród oraz ustalenie zasad przyznawania indywidualnych nagród z okazji Dnia Edukacji Narodowej,

16)  prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,

17)  prowadzenie spraw związanych z nadaniem (i cofaniem) szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej,

18)  tworzenie i przydzielanie funduszu stypendialnego dla szczególnie uzdolnionej młodzieży,

19)  wnioskowanie o odznaczenie resortowe,

20)  współdziałanie z organami właściwego szczebla związków zawodowych,

21)  przygotowywanie propozycji przydzielenia dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym,

22)  przygotowanie propozycji zasad rozliczania czasu pracy dla nauczycieli
o różnym planie zajęć w poszczególnych okresach roku szkolnego.

 

2. W zakresie kultury:

1)      nadzór nad umieszczaniem na zabytkach nieruchomych odpowiednich znaków lub spisów,

2)      przyjmowanie informacji od osób prowadzących roboty budowlane
i ziemne w razie ujawnienia przedmiotu, który posiada cechy zabytku,

3)      zawiadamianie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wykopalisku lub znalezisku archeologicznym,

4)      przygotowywanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zajęcia,

5)      prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej oraz tworzeniem powiatowych instytucji kultury,

6)      podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego,

7)      załatwianie spraw związanych z prowadzeniem powiatowych instytucji kultury,

8)      prowadzenie spraw związanych z tworzeniem muzeów oraz nabywanie muzealiów,

9)      załatwianie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem bibliotek publicznych,

10)  ustalanie założeń programowo-artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji,

11)  prowadzenie spraw związanych z rozwojem życia kulturalnego Powiatu
w sferze organizacyjno-prawnej,

12)  prowadzenie rejestru powiatowych instytucji kultury,

13)  przygotowywanie propozycji w zakresie finansowania bieżącego działalności remontowej instytucji kultury oraz kontrolowanie wykorzystania wydatkowanych na tle cele środków budżetowych,

14)  prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem odznaki „Zasłużony Działacz Kultury”,

15)  prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,

16)  prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród, stypendiów
dla zasłużonych działaczy kultury,

17)  współdziałanie w organizacji świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych.

 

3. W zakresie sportu:

1)      tworzenie warunków prawno - organizacyjnych i ekonomicznych
dla rozwoju kultury fizycznej,

2)      prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych,

3)      prowadzenie działalności związanej ze sprawowaniem nadzoru
nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych,

4)      organizowanie działalności w dziedzinie sportu i rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno – technicznych dla rozwoju, w tym:

-         popularyzacja walorów uprawniania sportu i rekreacji ruchowej,

-         współdziałanie w zakresie organizowania zajęć, zawodów i imprez sportowo – rekreacyjnych,

-         organizowanie szkoleń kadry instruktorów,

-         tworzenie, utrzymywanie i udostępnianie bazy sportowo – rekreacyjnej,

-         promocja sportu dzieci i młodzieży,

-         współudział w organizacji szkolenia dzieci i młodzieży uzdolnionej sportowo oraz sportowców niepełnosprawnych,

-         współdziałanie z właściwymi służbami i organami w zakresie bezpieczeństwa, porządku publicznego podczas masowych imprez sportowych.

 

§ 39

Wydział Zarządzania Kryzysowego                                                             -symbol ZS.

 

§ 40

Do zadań Wydziału Zarządzania Kryzysowego,

należy:

1)      koordynowanie zorganizowanej akcji społecznej odbywającej się na obszarze gmin znajdujących się w jednym powiecie.

2)      przyjmowanie zawiadomień o nałożeniu świadczeń osobistych i rzeczowych.

3)      powoływanie do wykonania obowiązku  świadczeń osobistych i rzeczowych.

4)      wykonywanie zadań w zakresie ochrony bezpieczeństwa lub porządku publicznego na zasadach określonych w ustawie.

5)      występowanie z żądaniem do właściwego Komendanta Policji o przywróceniu stanu zgodnego z porządkiem prawnym lub podjęcia działań zapobiegających naruszania prawa, a także zmierzających do usunięcia zagrożenia bezpieczeństwa i porządku publicznego.

6)      organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na obszarze Powiatu.

7)      zbieranie i analizowanie informacji o stanie bezpieczeństwa powiatu.

8)      koordynowanie zadań w zakresie obrony cywilnej gmin oraz nadzorowanie sił OC i jednostek współdziałających z innymi.

9)      planowanie i realizowanie szkolenia z obrony cywilnej.

10)  opiniowanie projektów planów obrony cywilnej gmin.

11)  analizowanie potrzeb oraz planowanie środków finansowych na realizacje zadań OC.

12)  obsługa i zapewnienie funkcjonowania Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.

13)  zorganizowanie systemu łączności dla potrzeb zarządzania kryzysowego.

14)  integrowanie istniejących systemów monitorowania zagrożeń.

15)  przygotowanie i zapewnienie działania systemu wczesnego ostrzegania i alarmowania ludności.

 

§ 41

Powiatowy Rzecznik Konsumentów                                                           -symbol Rz. K.

 

§ 42

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów

należy:

1)      wykonywanie zadań w zakresie ochrony konsumentów.

2)      wytaczanie powództwa na rzecz obywateli, a także występowanie za zgodą powoda do postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

3)      żądanie wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie stosowania praktyk monopolistycznych.

4)      zlecanie na wniosek rzecznika konsumentów prowadzenia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego działającym na obszarze Powiatu organizacjom, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.

 

§ 43

Referat Administracyjno - Gospodarczy                                                  -symbol A. G.

  1. Referatem Administracyjno - Gospodarczym kieruje Kierownik.
  2. W skład Referatu Administracyjno - Gospodarczy:

- stanowisko ds. administracyjno – gospodarczych                - symbol A. G. I

- stanowisko ds. kancelaryjno - technicznych                        - symbol A. G. II

- stanowisko ds. zamówień publicznych i inwestycji            - symbol A. G. III

 

§ 44

Do zadań Referatu Administracyjno - Gospodarczego

należy:

1)      Zarząd budynkami administracyjnymi oraz gospodarka lokalami biurowymi.

2)      Gospodarka środkami rzeczowymi, druki i formularze, zaopatrzenia materiałowo-technicznego na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy  biurowych oraz konserwacji inwentarza biurowego.

3)      Wykonywanie czynności usługowych związanych z funkcjami reprezentacyjnymi  Starosty.

4)      Wdrażanie postępu technicznego w zakresie mechanizacji prac biurowych,

5)      Prowadzenie biblioteki urzędowej, archiwum zakładowego, powielarni, łącznicy telefonicznej, teleksowej i alarmowej.

6)      Prowadzenie obsługi urzędowej, tablic, ogłoszeń (informacja wizualna
dla interesantów).

7)      Prenumerata i rozdzielnictwo Dziennika Ustaw, Monitorów Polskich i innych wydawnictw urzędowych oraz czasopism i Dzienników.

8)      Zamawianie i rozprowadzanie dla potrzeb Starostwa pieczęci urzędowych
i prowadzenia rejestru tych pieczęci.

9)      Przyjmowanie zawiadomień o znalezieniu rzeczy zagubionych oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.

10)  Gospodarka odzieżą ochronną i roboczą oraz środkami czystości.

11)  Opracowywanie planów finansowych wykorzystanie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

12)  Prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników Starostwa, emerytów i ich rodzin.

13)  Prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa
i higieny pracy oraz zabezpieczenia pożarowego.

14)  Organizowanie i zabezpieczenie mienia w wydziałach.

15)  Gospodarka taborem samochodowym i zaspokajanie potrzeb komunikacyjnych.

16)  Utrzymanie porządku i czystości w pomieszczeniach biurowych.

17)  Nadzór planowanie i organizowanie prac pracowników obsługowych.

18)  Prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych.

19)  Nadzór nad przestrzeganiem przepisów o zamówieniach publicznych
w jednostkach organizacyjnych.

20)  Prowadzenie inwestycji remontów kapitalnych i konserwacji budynków administracyjnych Starostwa oraz nadzór nad realizacją tych zadań.

 

§ 45

Pełnomocnik ds. informacji niejawnych i ochrony danych osobowych               - symbol In.

 

§ 46

Do zadań Pełnomocnika ds. informacji niejawnych i ochrony danych osobowych

należy:

1)      zapewnienie ochrony informacji niejawnych

2)      ochrona systemów i sieci teleinformatycznych

3)      zapewnienie ochrony fizycznej jednostki organizacyjnej

4)      kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji

5)      okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów

6)      opracowanie planu ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji

7)      szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych

8)      kontrola przetwarzania danych osobowych w zakresie zgodność z ustawą o ochronie danych osobowych

9)      kontrola wykonania obowiązku rejestracji zbiorów danych osobowych

10)  szkolenie pracowników w zakresie ochrony danych osobowych.”

 

§ 47

Pełnomocnik do spraw informacji niejawnych i ochrony danych osobowych podlega Staroście.

 

§ 48

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności                         - symbol PZO

  1. Powiatowym Zespołem ds. Orzekania o Niepełnosprawności kieruje Przewodniczący powoływany przez Starostę.
  2. Na wniosek Przewodniczący Zespołu, Starosta ustala liczbę etatów i zakres powierzanych zadań.

 

§ 49

Do zadań Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności,

należy:

  1. Wydawanie orzeczeń o stopniu niepełnosprawności dla osób powyżej 16-go roku życia oraz wydawania orzeczeń o niepełnosprawności dzieci tj. osób do 16-go roku życia. 
  2. Wydawanie orzeczeń o stopniu niepełnosprawności w trybie uproszczonym osobom posiadającym ważne orzeczenie innych organów.
  3. Wydawanie legitymacji osobom posiadającym orzeczenia o niepełnosprawności do celów korzystania z ulg i uprawnień określonych odrębnymi przepisami.
  4. Współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej, organami rentowymi, instytucjami realizującymi ubezpieczenia społeczne, pomoc społeczną oraz sądami pracy.
Podmiot udostępniający:
Starostwo Powiatowe w Opatowie
Informację wytworzył:
Krzysztof Szpernal
Informację wprowadził:
Krzysztof Szpernal
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2003-06-30
Data ostatniej zmiany:
2003-09-22
 
 


Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2021-02-28 19:33:07, zmian dokonał(a): Karol Adamski

WCAG 2.0 (Level AA)