Do zadań Wydziału Inwestycji i Rozwoju Powiatu należy:
1. W zakresie zamówień publicznych:
1) przeprowadzanie formalnoprawnej procedury zamówień publicznych na zasadach określonych ustawą i odrębnymi przepisami;
2) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych dla potrzeb starostwa, w tym również obsługa administracyjna komisji ds. zamówień publicznych oraz obsługa procedur odwoławczych;
3) przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na rzecz jednostek organizacyjnych powiatu, gdzie stroną umowy jest zarząd lub starosta;
4) współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych;
5) sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych i przekazanie Prezesowi Urzędu w terminie do dnia 1 marca każdego roku następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie oraz innych sprawozdań;
6) gromadzenie i przetwarzanie informacji o systemie zamówień publicznych w celu umożliwienia ich praktycznego wykorzystania przy zamówieniach;
7) przechowywanie dokumentacji prowadzonych postępowań i ich archiwizacja;
8) organizowanie i kompletowanie bibliografii z obszaru prawa zamówień publicznych;
9) bieżące informowanie kierownika zamawiającego (starosty) o wszelkich problemach występujących zarówno w trakcie przygotowania i przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jak i po jego przeprowadzeniu;
10) bieżąca identyfikacja ryzyka występującego w trakcie postępowań o udzielenie zamówień publicznych i przekazywanie wyników przełożonemu;
11) redagowanie stron internetowych w zakresie prowadzonych zamówień publicznych;
12) doradztwo i prowadzenie postępowań przetargowych dla jednostek organizacyjnych powiatu na podstawie pisemnego polecenia starosty lub zarządu.
2. W zakresie inwestycji:
1) opracowywanie projektów planów w zakresie zadań inwestycyjnych;
2) kompleksowe przygotowywanie procesów inwestycyjnych, w tym uzyskiwanie wymaganych dokumentów;
3) zapewnienie nadzoru i koordynacja zadań w zakresie prowadzonych inwestycji;
4) kompletowanie dokumentów rozliczeniowych dla poszczególnych inwestycji;
5) przygotowywanie propozycji ewentualnych zmian w planach zadań inwestycyjnych;
6) opracowywanie okresowych, zbiorczych informacji i sprawozdań z realizacji zadań inwestycyjnych;
7) inicjowanie i koordynowanie inwestycji wspólnych wraz z uzgodnieniami dotyczącymi sposobu finansowania;
8) planowanie zagospodarowania, przeznaczenia nowo pozyskiwanych obiektów, lokali przez powiat na potrzeby jednostek organizacyjnych powiatu lub innych podmiotów realizujących zadania powiatu;
9) przedstawianie wpływu na budżet powiatu planowanych inwestycji przed wdrożeniem ich realizacji;
10) przekazywanie inwestycji wraz z niezbędną dokumentacją jednostce organizacyjnej powiatu lub innym podmiotom;
11) pozyskiwanie z zewnątrz funduszy na przeprowadzenie planowanych zamierzeń inwestycyjnych;
12) sprawowanie nadzoru nad przebiegiem realizacji inwestycji, modernizacji i remontów.
3. W zakresie rozwoju powiatu:
1) opracowanie polityki, strategii i programu rozwoju społeczno-gospodarczego powiatu;
2) monitoring, gromadzenie i dystrybucja informacji dotyczących możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych;
3) poszukiwanie źródeł finansowych poza budżetem powiatu na przeprowadzenie planowanych zamierzeń inwestycyjnych;
4) bieżący kontakt z instytucjami zaangażowanymi w proces realizacji polityki regionalnej Unii Europejskiej:
5) stała współpraca z komórkami organizacyjnymi, jednostkami organizacyjnymi powiatu i innymi samorządami na płaszczyźnie opracowywania i realizacji projektów finansowanych ze środków zewnętrznych;
6) koordynacja działań mających na celu prawidłową realizację i rozliczenie projektów finansowanych ze środków zewnętrznych;
7) koordynacja opracowywania merytorycznego wniosków aplikacyjnych na dofinansowanie projektów ze środków Unii Europejskiej;
8) podejmowanie działań wspierających powiatowy rozwój małej przedsiębiorczości;
9) współpraca z administracją rządową i jednostkami samorządu terytorialnego na rzecz rozwoju powiatu;
10) koordynowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną.
Pliki do pobrania: