Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
STAROSTWA POWIATOWEGO W OPATOWIE

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
STAROSTWA POWIATOWEGO W OPATOWIE

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Opatowie
Ikona statystyk

Sprawozdanie za 2003 rok

Ikona statystyk

Nowelizacja w 2001 roku ustawy powiatowej zmniejszyła ilość radnych powiatu. W powiecie opatowskim w skład Rady Powiatu obecnie wchodzi 19 radnych wybranych w wyborach samorządowych równych i bezpośrednich zarządzonych na dzień 27 października 2002 roku.

 

W dniu 19 listopada 2002 roku na pierwszej sesji wszyscy radni złożyli ślubowanie, które było warunkiem uzyskania i sprawowania mandatu radnego powiatu.

Rada Powiatu jako organ stanowiący powiatu działa kolegialnie w ramach sesji zwoływanych przez przewodniczącego (zgodnie z zapisem ustawowym) w razie potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.

 

Od początku II kadencji odbyła 16 sesji, jeżeli liczbę radnych pomnożymy przez ilość odbytych sesji to otrzymamy liczbę 304 obecności, a w sumie odnotowano 17 nieobecności. Frekwencja radnych przedstawiała się następująco:

podczas 8 sesji obecni byli wszyscy radni, na kolejnych sesjach nieobecność mieli usprawiedliwioną radni M.Stępnik – 4 razy, P.Kargul – 3 razy, Z.Wołcerz – 2 razy, Z.Zięba – 2 razy, P.Frejlich – 2 razy, H.Szymczyk – 1 raz, I.Nowak – 1 raz, J.Jelonek – 1 raz, K.Mazurkiewicz – 1 raz.

 

Na 16 sesji, 1 posiedzenie było wyjazdowe i odbyło się w miejscowości Nowe Gospodarstwie Agroturystycznym, w którym udział wspólnie z radnymi wzięło 36 osób.

Nadmienić należy, iż radni ze względu na pełnioną funkcje posiadają szczególne uprawnienia m.in.:

  • ochronę prawną przewidzianą dla funkcjonariuszy publicznych,
  • prawo do zwolnienia przez pracodawcę od pracy zawodowej w celu umożliwienia brania udziału w pracach organów jednostki samorządu terytorialnego,
  • ochronę stosunku pracy,
  • prawo do diet (wypłacane zgodnie z uchwałą Nr III/15/02).

Na pierwszej sesji radni dokonali wyboru przewodniczącego i dwóch wiceprzewodniczących w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów.

Do dnia 28 kwietnia 2003 roku w skład „prezydium” Rady wchodzili:

  • Bogusław Włodarczyk – Przewodniczący Rady Powiatu (uchwała Nr I/1/02);
  • Teresa Majewska – Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu (uchwała Nr I/2/02);
  • Marek Stępnik – Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu (uchwała Nr I/2/02).

Jednakże w związku z prawomocnym wyrokiem sądu za winę umyślną przez pana Bogusława Włodarczyka jego mandat wygasł, co Rada stwierdziła uchwałą Nr VII/27/03.

Na Przewodniczącą Rady Powiatu została wybrana uchwałą Nr VII/26/03 pani Alicja Różańska Cembrowska, a do składu osobowego Rady na miejsce pana Włodarczyka wszedł z tej samej listy wyborczej i okręgu wyborczego pan Krzysztof Mazurkiewicz (uchwała Nr VIII/28/03).

 

Rada Powiatu działała w oparciu o plan pracy, przyjęty na rok 2003 podczas sesji w dniu 10 lutego 2003 roku.

 

Tematyka ujęta w planie zrealizowana została w większości zagadnień, z wyjątkiem zapoznania się z informacją na temat przygotowania do akcji skupu płodów rolnych w powiecie oraz przedstawienia podsumowującej informacji o przeprowadzonej akcji skupu rzepaku, zbóż i warzyw na terenie powiatu oraz planu funkcjonowania i rozwoju instytucji skupujących płody rolne. Z uwagi, że powyższe, zagadnienia te zostały przeanalizowane na posiedzeniu Komisji rolnictwa, ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

 

Ponadto niejednokrotnie w porządku obrad sesji ujmowano sprawy nie uwzględnione w planie, m.in.

  • informacja Przewodniczącej Rady Powiatu z przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych radnych powiatu za rok 2002;
  • informacja Starosty z przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych członków zarządu powiatu, skarbnika powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego powiatową osoba prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu starosty za rok 2002;
  • rozpatrzenie informacji z realizacji zadań przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Opatowie za rok 2002;
  • informacja o zalesieniach w okresie od 1999 do 2003 roku i plany na lata następne;

Na każdym posiedzeniu Rady Powiatu Starosta Opatowski przedstawiał okresową informację z prac Zarządu Powiatu, a w każdej sesji uczestniczyli spoza rady:

  • pan Gustaw Saramański – członek Zarządu Powiatu
  • pani Zofia Rusak - Skarbnik Powiatu,
  • Radca Prawny Starostwa,
  • Kierownicy powiatowej administracji zespolonej, referujący punkty porządku obrad posiedzenia.

Do udziału w sesji Rady każdorazowo zaproszeni byli wójtowie i burmistrzowie z terenu powiatu opatowskiego.

Dodatkowo w zależności od tematyki obrad i zaistniałej sytuacji zapraszano przedstawicieli Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, wojewódzkich jednostek samorządowych, służb, inspekcji i straży, oraz parlamentarzystów.

W minionym okresie od 19 listopada 2002 roku do 30 grudnia 2003 roku Rada Powiatu podjęła 65 uchwał. Zgodnie z zapisem ustawowym uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów. W omawianym okresie Rada podejmowała uchwały wynikające z jej wyłącznej kompetencji (art. 12 ustawy powiatowej).

 

Projekty uchwał były opracowane przez:

  • Wydział Organizacji i Nadzoru - 31 projektów uchwał,
  • Wydział Finansowy - 20 projektów uchwał,
  • Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Mieniem - 6 projektów uchwał,
  • Wydział Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki - 1 projekt uchwały,
  • Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska - 1 projekt uchwały,
  • Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg – 1 projekt uchwały,
  • Jednostki organizacyjne powiatu - 5 projektów uchwał.

oraz Rada podjęła 2 stanowiska:

  • w sprawie rolniczych protestów (z dnia 10 lutego 2003 r.)
  • w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Opatowie za rok 2002 (z dnia 08 maja 2003 r.)

            Należy również wspomnieć, iż wewnątrz struktury Rady działają jako organy pomocnicze, powołane komisje stałe z następującym składem osobowym:

1) Komisja Rewizyjna

Przewodniczący                - Piotr Frejlich

Z-ca Przewodniczącego - Zbigniew Wołcerz

Sekretarz                             - Adam Jelonek

Członek                                - Piotr Iwoła

-//-                                       - Zbigniew Zięba

W roku 2003 odbyła 3 posiedzenia.

2) Komisja budżetu, finansów, rozwoju gospodarczego i promocji powiatu

Przewodniczący                - Piotr Iwoła

Z-ca Przewodniczącego - Zbigniew Wołcerz

Członek                                - Henryk Szymczyk

-//-                                       - Wojciech Majcher

-//-                                       - Adam Kościołek

W roku 2003 odbyła 8 posiedzeń.

3) Komisja zdrowia, pomocy społecznej, pomocy rodzinie i przeciwdziałaniu bezrobociu.

Przewodniczący                - Zbigniew Zięba

Z-ca Przewodniczącego - Iwona Nowak

Członek                                - Stanisław Gruszka

-//-                                       - Marek Stępnik

-//-                                       - Marek Staniek

-//-                                       - Krzysztof Mazurkiewicz

Począwszy od roku 2002 do chwili obecnej odbyła 12 posiedzeń.

4) Komisja oświaty, kultury, kultury fizycznej, sportu i turystyki

Przewodniczący                - Alicja Różańska Cembrowska

Z-ca Przewodniczącego - Maria Serwinowska

Członek                                - Wojciech Majcher

-//-                                       - Piotr Frejlich

-//-                                       - Teresa Majewska

-//-                                       - Staniek Marek

-//-                                       - Iwona Nowak

Począwszy od roku 2002 do chwili obecnej odbyła 9 posiedzeń.

5) Komisja zagospodarowania przestrzennego, komunikacji, dróg i transportu

Przewodniczący                - Piotr Kargul

Z-ca Przewodniczącego - Marek Stępnik

Członek                                - Maria Serwinowska

-//-                                       - Teresa Majewska

-//-                                       - Stanisław Gruszka

-//-                                       - Adam Kościołek

Począwszy od roku 2002 do chwili obecnej odbyła 8 posiedzeń.

6) Komisji rolnictwa, ochrony środowiska i gospodarki wodnej

Przewodniczący                - Wacław Rodek

Z-ca Przewodniczącego - Henryk Szymczyk

Członek                                - Jan Jelonek

-//-                                       - Piotr Kargul

-//-                                       - Kotowski Kazimierz

Począwszy od roku 2002 do chwili obecnej odbyła 9 posiedzeń.

 

 

 

Przewodnicząca Rady

mgr Alicja Różańska Cembrowska

 

 

 

 

 

Powyższe sprawozdanie zostało przedstawione podczas

sesji Rady Powiatu w dniu 18 lutego 2004 r.

 

Pliki do pobrania:

Podmiot udostępniający:
Starostwo Powiatowe w Opatowie
Informację wytworzył:
Ewa Masternak
Informację wprowadził:
Ewa Masternak
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2004-03-01
Data ostatniej zmiany:
2005-03-15

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2021-02-28 19:33:07, zmian dokonał(a): Karol Adamski

WCAG 2.0 (Level AA)