Uchwała Nr XXIX/123/05
Rady Powiatu w Opatowie
z dnia 09 marca 2005 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu na rok 2005
Na podstawie art. 12 pkt 5, pkt 8 lit. c i d oraz pkt 9, art. 61 pkt 1-3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.
o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 124, art. 128 ust. 2, art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. tekst jednolity z 2003 r.
Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) Rada Powiatu uchwala co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu powiatu w wysokości 43.573.093 zł zgodnie
z załącznikiem Nr 1.
§ 2
Ustala się wydatki budżetu powiatu w wysokości 43.323.093 zł
z tego:
a) wydatki bieżące 31.292.061 zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 20.153.609 zł
- dotacje 598.292 zł
- wydatki na obsługę długu 30.000 zł
- wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji 553.052 zł
b) wydatki majątkowe 12.031.032 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2.
§ 3
Nadwyżka budżetu wynosi - 250.000 zł.
§ 4
1. Ustala się przychody budżetu w wysokości 0 zł.
2. Ustala się rozchody budżetu w wysokości 250.000 zł.
zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 5
Upoważnia się Zarząd Powiatu do:
- spłat zobowiązań w kwocie 250.000. zł,
w celu realizacji planowanych kwot rozchodów budżetu zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 6
1. Ustala się limity wydatków inwestycyjnych na okres roku budżetowego zgodnie z załącznikiem Nr 4.
2. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem Nr 4a.
§ 7
1. Ustala się plan przychodów gospodarstw pomocniczych w łącznej kwocie 200.070 zł,
wydatków gospodarstw pomocniczych w kwocie 200.070 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 8
Ustala się plan przychodów Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 81.000 zł oraz wydatków w kwocie 448.000 zł zgodnie z załącznikiem
Nr 6.
§ 9
Ustala się wysokość dotacji udzielanych z budżetu zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 10
Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego ustawami
- dochody w kwocie 3.625.210 zł,
- wydatki w kwocie 3.625.210 zł.
(zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 2 ).
Oraz plan dochodów budżetowych z realizacji zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami ( zgodnie z załącznikiem Nr 8).
§ 11
Ustala się dochody w kwocie 1.193.458 zł i wydatki w kwocie 1.193.458 zł na zadania realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego (załącznik Nr 1 i 2).
§ 12
Ustala się dochody w kwocie 2.010 zł i wydatki w kwocie 2.010 zł na zadania realizowane na podstawie porozumień (umów) z organami administracji rządowej (załącznik Nr 1 i 2 ).
§ 13
Ustala się:
- rezerwę ogólną w kwocie 420.000 zł,
§ 14
Upoważnia się Zarząd Powiatu do zaciągnięcia pożyczek, kredytów oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do kwoty 800.000zł,
§ 15
Upoważnia się Zarząd Powiatu do:
1) dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej z wyłączeniem zwiększania wynagrodzeń i zmian w wieloletnich programach inwestycyjnych,
2) dokonywania zmian w wydatkach na zadania inwestycyjne roczne w ramach paragrafu.
§ 16
Upoważnia się Zarząd Powiatu do przekazania uprawnień kierownikom jednostek budżetowych do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w planach finansowych jednostek budżetowych między paragrafami wydatków z wyjątkiem zwiększeń wynagrodzeń i wydatków majątkowych.
§ 17
Upoważnia się Zarząd Powiatu do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu powiatu.
§ 18
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 19
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005 roku.
Pliki do pobrania: